Ostatnio na mojej facebookowej stronie pytałem o motywy, dla których ktoś medytuje lub dla których ktoś zaczął medytować.

Mam pytanie do medytujących 🙂 Dlaczego medytujecie? Czego oczekujecie od medytacji? Odpowiedzcie proszę w komentarzach na chociaż 1 z tych pytań!! Dziękuję 🙂

Posted by Maciej Wielobób on 6 listopada 2015

Przy okazji pojawiło się ciekawe pytanie, którym myślę, że warto się zająć, ponieważ na pewno jest istotne dla wielu osób: jak mnie ktoś wkurzy to niestety żadna medytacja mi nie pomoże 😉 może jest jakaś “specjalna-pogłębiona” medytacja?”

Pytanie to pozwolę sobie sformułować bardziej ogólnie: Co robić, by móc panować nad swoim umysłem w trudnych sytuacjach?

2 ogólne zasady, o których warto pamiętać

1. Po pierwsze uzbrój się w cierpliwość, jest to umiejętność, na której nauczenie należy sobie dać chwilę czasu. Języka na poziomie komunikatywnym też nie nauczysz się w 1 dzień.

2. Po drugie z początku ćwicz się w panowaniu nad sobą w laboratorium swojej praktyki formalnej, a następnie w prostych sytuacjach codziennych. Gdy w nich to wyćwiczysz i po pewnym czasie zostaniesz postawiana/postawiony w trudnej sytuacji, zrelaksowany, uważny i skupiony sposób reagowania będzie dla Ciebie czymś bardziej naturalnym.

5 praktyk, którym warto poświęcić uwagę

1. Praktyka relaksu, która pomoże Ci nauczyć się przeżywać pojawiające się emocje takimi, jakie są, bez wypierania, wzmacniania, identyfikowania się, bez oceniania i nazywania doświadczać.

2. Praktyka widzenia dobrego w złym, a złego w dobrym, by uczyć się nieprzywiązania w praktyce.

3. Praktyka rozumienia poglądów innych osób, która pozwala nam dostrzec, że nasi rozmówcy też mają swoje racje i że nasz punkt widzenia niekoniecznie jest jedynie słuszny, jak również pozwala zmniejszyć napięcie w wielu sytuacjach komunikacyjnych.

4. Formalna medytacja, który uczy spokoju, dystansu i siły koncentracji (i oczywiście samodyscypliny).

5. Praktyki etyczne takie jak np. 40 zasad, które pozwalają nam zrozumieć jakie wartości są dla nas ważne i zorientować się czy realizujemy je w życiu codziennym czy nie.

Zapisz się na newsletter

Pozostań w kontakcie ze mną i zapisz się na mój newsletter, którym wysyłam użyteczne materiały o głębi tradycyjnej jogi i medytacji oraz informacje o moich aktualnych inicjatywach. Po zapisaniu się i potwierdzeniu zapisu otrzymasz też dostęp do bazy z materiałami, m.in. moją pierwszą książką "Terapia jogą" w pliku pdf czy ebookiem Hazrata Inayata Khana pt. "Życie wewnętrzne".

 

Maile, które podajecie są wykorzystywane jedynie do wysyłki tego newslettera. Pełną politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

You have Successfully Subscribed!

Share This