Chcesz zacząć medytować? Przeczytaj poniższych 5 prostych wskazówek!

1. Zadaj sobie pytanie co skłoniło Cię do medytacji? Odpowiedz sobie i pamiętaj o tym. Dzięki temu łatwiej utrzymasz motywację do praktyki.

2. Zacznij od krótkiego czasu (5-10 minut), ale regularnie! Oczywiście super by było medytować dłużej, ale 5-10 minut odbiera nam wymówkę, że nie mamy czasu… Jeśli to możliwe medytuj o tej samej lub podobnej porze.
Gdy już będziesz medytować systematycznie i zechcesz zwiększyć czas to najpierw przejrzyj swój plan dnia i zdecyduj z czego możesz zrezygnować, by zyskać więcej czasu na medytacji. Jeśli tego nie zrobisz, ryzykujesz to, że będziesz się czuć przytłoczona(przytłoczony)!

3. W miarę możliwości medytuj w tym samym miejscu. Wielu osobom pomaga przygotowanie sobie specjalnego kącika do medytacji.

4. Jednym z największych błędów medytacji jest usiąść i starać się nie myśleć. Medytacja polega na czym innym – albo na skupieniu na jednej myśli albo na pozostawaniu uważnym. Jeśli nie masz nauczyciela – możesz wybrać jedną z technik stąd.

5. Uzbrój się w cierpliwość 🙂 To normalne, że na początku trudno jest utrzymać skupienie!

Powodzenia!

Zapisz się na newsletter

Pozostań w kontakcie ze mną i zapisz się na mój newsletter, którym wysyłam użyteczne materiały o głębi tradycyjnej jogi i medytacji oraz informacje o moich aktualnych inicjatywach. Po zapisaniu się i potwierdzeniu zapisu otrzymasz też dostęp do bazy z materiałami, m.in. moją pierwszą książką "Terapia jogą" w pliku pdf czy ebookiem Hazrata Inayata Khana pt. "Życie wewnętrzne".

 

Maile, które podajecie są wykorzystywane jedynie do wysyłki tego newslettera. Pełną politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

You have Successfully Subscribed!

Share This