fbpx

Materiały po warsztacie 29 lutego w Zawierciu

Dziękuję za wspólną praktykę, było mi bardzo miło się spotkać 🙂

Jeśli jesteście na Facebooku to polecam Wam się dołączyć do grupy związanej z moją medytacyjną działalnością i tą „świecką” i tą ezoteryczną, wrzucam tam czasami refleksje i materiały, które nie ukazują się gdzie indziej, jak również odpowiadam oczywiście na zadane pytania, grupa jest tutaj: https://www.facebook.com/groups/757727517686744/

3 aspekty oddechu: https://maciejwielobob.pl/2016/10/oddech-pranajama-medytacja/

20 oddechów oczyszczających: https://maciejwielobob.pl/2012/06/pranajama-20-oddechow-oczyszczajacych/

Ja szafi ja kafi (praktykowaliśmy łazifę uzdrawiającą ja szafi ja kafi 101x, szafi to (boska) siła uzdrawiająca, kafi to (boska) siła podtrzymująca, wszechwystarczająca, praca z mantrą jest próbą oczyszczenia się na tę siłę, na ten atrybut)

Pranajama projekcyjna (robiliśmy tę praktykę, co w nagraniu, tylko z łazifą ja szafi ja kafi): https://maciejwielobob.pl/2016/12/podcast-medytacja-uwaznosc-5/

Ja łahabo – wyjaśnienie mantry na strona 1 i 2 tego pliku pdf. Wymowę i więcej informacji znajdziecie tutaj.

Pranajama projekcyjna ze ścianą z łazifą ja łahabo – opis samej praktyki na stronie 3 tego pliku pdf (dołączamy do oddechu mantrę).

Skany w powyższym pliku pdf pochodzą z moich książek “Duchowośc na co dzień” (łazifa ja łahabo) i “Uważność w praktyce” (pranajama ze ścianą).

Amal (samadhi) – opis poniżej.

Kemal kasab

Ważna uwaga na początek:

Nie praktykuj ten pranajamy na siłę. Dla wielu osób podany rytm oddechu jest zbyt forsowny, praca na siłę z oddechem może niekorzystnie wpływać m.in. na układ nerwowy.

Rytm i kierunek oddychania:

Wdech lewym nozdrzem 4 sekundy – zatrzymanie oddechu po wdechu 8 sekund (zatykając oba nozdrza) – wydech prawym nozdrzem 4 sekundy – wdech prawym nozdrzem 4 sekundy – zatrzymanie oddechu po wdechu (zatykając nozdrza) 8 sekund – wydech lewym nozdrzem 4 sekundy – wdech prawym i lewym nozdrzem 4 sekundy – zatrzymanie oddechu po wdechu (zatykając nozdrza) 8 sekund – wydech prawym i lewym nozdrzem 4 sekundy.

Tradycyjnie wykonuje się 3-7 powótrzeń powyższego cyklu (1 cykl to 3 oddechy).

Koncentracja do techniki Kemal Kasab:

Z wdechem skupiamy się na odczuciu (odczuciu, nie wyobrażeniu) wdychania (boskiej) energii / (boskiego) światła / wyższej świadomości  / doświadczenia Obecności przez wdech etc., na zatrzymaniu oddechu po wdechu koncentrujemy się na doświadczeniu wchłonięcia, przyjęcia, zaabsorbowania tego, co nabraliśmy z wdechem, a na wydechu – skupiamy się na doświadczeniu oddania tego, czego nie byliśmy w stanie „przyjąć”.

Amal (samadhi)

Połóż się na kocu lub macie. Wyobraź sobie, że leżysz pośrodku dosyć dużego, kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś się do tej praktyki. Nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa w stronę przeciwnej ściany, prawy i lewy bok ciała są równoległe do ścian po swoich stronach. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia.

Gdy już poczujesz, że Twoja wizualizacja jest optymalnie wyraźna, zacznij sobie wyobrażać, że Twoje ciało rośnie, rozprzestrzenia się, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo nogi i głowa dotykają różnych ścian, a prawy i lewy bok znacząco zbliżają się do ścian po prawej i lewej stronie.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje i odczucia odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

Trochę muzyki indyjskich / pakistańskich sufich w bonusie

Share This