Materiały pozjazdowe – Ajurweda – wszystkie zajęcia

Dziękuję za wspólną praktykę 🙂

Zamknięta grupa na fb dla uczestników moich warsztatów i odosobnień do zadawania pytań o medytację, pranajamę itp. – można się dodać do niej tutaj.

Jak ktoś lubi wideo to tutaj też jest mój youtubowy cykl o medytacji pt. #MedytujCodziennie, playlista z dotychczasowymi odcinkami: https://www.youtube.com/watch?v=nhvCFyNpl_U&list=PLt2dHEv6EIR7fxI_qZIyt0QgmYKkUcZ9r

Skrótowy szkic o tradycji jogi: https://maciejwielobob.pl/2015/12/tradycja-jogi-wprowadzenie/

Więcej o historii i tradycji jogi w nagraniu mojej 2,5-godzinnej rozmowy z Piotrem Marcinowem: https://maciejwielobob.pl/2018/01/dialogi-o-medytacji-1/

Tantra: https://maciejwielobob.pl/2014/04/czym-jest-tantra/

Jeden z nurtów sufizmu – sufizm uniwersalny: https://maciejwielobob.pl/2015/01/sufizm-uniwersalny-medytacja/

Otwarta Droga, nurt sufizmu uniwersalnego, którym ja podążam i którego nauczam: https://maciejwielobob.pl/2016/08/otwarta-droga/

2 słowa o ezoterycznej koncepcji ciała (czakry, nadi): https://maciejwielobob.pl/2014/09/psychologia-czakry/

Psychologia sufizmu: https://maciejwielobob.pl/2014/10/psychologia-sufizmu-medytacji/

Medytacyjna koncepcja umysłu: https://maciejwielobob.pl/2016/03/umysl-joga-medytacja/

O relaksie: https://maciejwielobob.pl/2014/09/relaks-medytacja-joga/

Nagranie 20-minutowego relaksu: https://maciejwielobob.pl/2016/05/podcast-medytacja-uwaznosc-1/

Relaks progresywny (nie robiliśmy, ale wspominałem): https://maciejwielobob.pl/2016/11/relaksacja-progresywna-jacobsona/

Relaks autogenny (j.w.): https://maciejwielobob.pl/2016/05/relaks-autogenny/

Trataka (wpatrywanie się) – nagranie: https://maciejwielobob.pl/2016/06/podcast-medytacja-uwaznosc-2/

Koncentracja wzrokowa i kreatywna wizualizacja: https://maciejwielobob.pl/2016/08/podcast-medytacja-uwaznosc-4/

20 oddechów oczyszczających: https://maciejwielobob.pl/2012/06/pranajama-20-oddechow-oczyszczajacych/

* * *

3 aspekty oddechu: https://maciejwielobob.pl/2016/10/oddech-pranajama-medytacja/

Wieczorny rytuał oczyszczania umysłu: https://maciejwielobob.pl/2016/07/wieczorne-oczyszczanie-umyslu/

Poranny rytuał uważności: https://maciejwielobob.pl/2016/12/poranny-rytual-uwaznosci/

20 oddechów oczyszczających: https://maciejwielobob.pl/2012/06/pranajama-20-oddechow-oczyszczajacych/

Medytacje chodzenia i chodzone: https://maciejwielobob.pl/2015/02/medytacja-chodzenia-medytacje-chodzone/

Pranajama projekcyjna: https://maciejwielobob.pl/2016/12/podcast-medytacja-uwaznosc-5/

* * *

Wieczorny rytuał oczyszczania umysłu: https://maciejwielobob.pl/2016/07/wieczorne-oczyszczanie-umyslu/

Ogniskowanie przeżyć (“focusing”): plik pdf

Medytacja miłującej dobroci: https://maciejwielobob.pl/2016/01/medytacja-milujacej-dobroci/

Amal – poniżej

Połóż się na plecach i zanurz się na chwilę w relaksie. Po kilku minutach wyobraź sobie, że leżysz na środku dosyć dużego kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś(aś) się do tej praktyki. Nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa w stronę przeciwnej ściany, a prawy i lewy bok są równoległe do ścian po bokach. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że jako jedyna osoba leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia.

Gdy już poczujesz, że twoje wyobrażenie jest optymalnie wyraźne, zacznij sobie wyobrażać, że twoje ciało rośnie, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo ręce i nogi dotykają ścian po swojej stronie, a boki ciała znacząco zbliżają się do bocznych ścian.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje lub odczucia odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

Share This