fbpx

Materiały po zajęciach na APJ GWSH – medytacja

Dziękuję za wspólnie spędzony czas. Poniżej znajdziecie materiały, instrukcje do technik, podsumowanie zagadnień teoretycznych. W razie potrzeb kontaktujcie się ze mną na mail: maciek@maciejwielobob.pl. Także jeśli ktoś chciałby pogadać o zindywidualizowanej praktyce medytacji.
Na facebooku jest też zamknięta grupa dla uczestników moich warsztatów medytacji do zadawania pytań, możecie się dodać do niej tutaj. Pozdrawiam ciepło!

Czym jest medytacja: https://www.youtube.com/watch?v=C0hUh57MeQ0

Medytacyjna koncepcja umysłu w jodze: https://maciejwielobob.pl/2016/03/umysl-joga-medytacja/

O relaksie: https://maciejwielobob.pl/2014/09/relaks-medytacja-joga/

Nagranie z głębokim relaksem: https://maciejwielobob.pl/2016/05/podcast-medytacja-uwaznosc-1/

Wieczorny rytuał oczyszczania umysłu: https://maciejwielobob.pl/2016/07/wieczorne-oczyszczanie-umyslu/

Koncentracja wzrokowa – opis: https://maciejwielobob.pl/2010/12/trataka/

Koncentracja wzrokowa – nagranie: https://maciejwielobob.pl/2016/06/podcast-medytacja-uwaznosc-2/

Koncentracja wzrokowa i kreatywna wizualizacja: https://maciejwielobob.pl/2016/02/medytacja-koncentracja-wizualizacja/

Koncentracja wzrokowa i kreatywna wizualizacja – nagranie: https://maciejwielobob.pl/2016/08/podcast-medytacja-uwaznosc-4/

Medytacja miłującej dobroci: https://maciejwielobob.pl/2016/01/medytacja-milujacej-dobroci/ 

Nagranie powyższej – macie na grupie.

Praca z przeżyciami – ogniskowanie/focusing: plik pdf

Amal (samadhi)

Połóż się na kocu lub macie. Wyobraź sobie, że leżysz pośrodku dosyć dużego, kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś się do tej praktyki. Nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa w stronę przeciwnej ściany, prawy i lewy bok ciała są równoległe do ścian po swoich stronach. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia. Jeśli wizualizacja jest dla Ciebie prosta, możesz sobie wyobrażać swoje ciało jako swego rodzaju pięcioramienną gwiazdę, w którym to wyobrażeniu z głowy, dłoni i stóp promieniuje delikatne złote światło. Wyobrażenie wizualne twórz tak, jakbyś widział tę sytuację ze swojej perspektywy, nie z góry ani z boku…

Gdy już poczujesz, że Twoja wizualizacja jest optymalnie wyraźna, zacznij sobie wyobrażać, że Twoje ciało rośnie, rozprzestrzenia się, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo nogi i głowa dotykają różnych ścian, a prawy i lewy bok znacząco zbliżają się do ścian po prawej i lewej stronie.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

Share This