Materiały po wprowadzeniu do zikara

Dziękuję za wspólną praktykę.

Tutaj jest link do zamkniętej grupy o medytacji na FB, na której odpowiadam na pytania i czasem wrzucam dodatkowe materiały: https://www.facebook.com/groups/757727517686744/

Tutaj znajdziecie instrukcje do wieczornego medytacyjnego rytuału oczyszczania umysłu: http://maciejwielobob.pl/2016/07/wieczorne-oczyszczanie-umyslu/

Psychologia sufich: http://maciejwielobob.pl/2014/10/psychologia-sufizmu-medytacji/

Stąd można pobrać muzykę do wszystkich 4 części: kliknij tutaj.
Przypominam „tekst”
Część I: La illa ha il alla hu (Nie istnieje nic oprócz Boga, tylko Bóg istnieje)
Część II: il alla hu
Część III: Alla Hu
Część IV: Hu…

Amal (samadhi) – praktyka porzucania identyfikacji

Połóż się i daj sobie chwilę czasu, by wejść w stan relaksu. Wyobraź sobie, że leżysz na środku dosyć dużego kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś(aś) się do tej praktyki. Prawy i lewy bok są równoległe do prawej i lewej ściany, nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa w stronę przeciwnej ściany. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia.

Gdy już poczujesz, że twoje wyobrażenie jest optymalnie wyraźne, zacznij sobie wyobrażać, że twoje ciało rośnie, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo nogi i głowa dotykają lub prawie ścian po przeciwnych stronach pokoju.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

Share This