Materiały powarsztatowe – pranajama w Polanicy

Dziękuję za wspólnie spędzony czas na warsztatach w Polanicy.

Zapraszam przy okazji do dodania się do zamkniętej grupy na facebooku dla uczestników moich zajęć, warsztatów i odosobnień medytacyjnych: https://www.facebook.com/groups/757727517686744/

Oddychanie brzuszne i inne rodzaje chyba każdy będzie pamiętał, jak nie to proszę o kontakt

1. Relaks:
a. O relaksie: http://maciejwielobob.pl/2014/09/relaks-medytacja-joga/
b. Nagranie prowadzonego przeze mnie relaksu: http://maciejwielobob.pl/2016/05/podcast-medytacja-uwaznosc-1/

2. 3 wymiary oddechu oddechu i 5 rodzajów pranajam: http://maciejwielobob.pl/2016/10/oddech-pranajama-medytacja/
3. Uważność oddechu: http://maciejwielobob.pl/2016/02/medytacja-uwaznosc-oddechu/

4. 20 oddechów oczyszczających: http://maciejwielobob.pl/2012/06/pranajama-20-oddechow-oczyszczajacych/

5. pranajama projekcyjna – instrukcja: http://maciejwielobob.pl/2013/03/pranajama-projekcyjna/
5b. pranajama projekcyjna – nagranie: http://maciejwielobob.pl/newsletter/medytacja-do-pobrania/

6. pranajamy z trójkątami: strona 37 mojego ebooka o pranajamie: http://maciejwielobob.pl/ksiazki/pranajama-e-book/

7. o oddechu, synchronizacji ruchu z oddechem i bandhach: http://maciejwielobob.pl/2012/10/synchronizacja-ruchu-z-oddechem/

8. pranajama z abstrakcyjnym przedmiotem koncentracji (kasab) – instrukcje poniżej

 

Podstawowy wariant kasab

Ważna uwaga na początek:

Nie praktykuj ten pranajamy na siłę. Dla wielu osób podany rytm oddechu jest zbyt forsowny, praca na siłę z oddechem może niekorzystnie wpływać m.in. na układ nerwowy.

Rytm i kierunek oddychania:

Wdech lewym nozdrzem 4 sekundy – zatrzymanie oddechu po wdechu 8 sekund (zatykając oba nozdrza) – wydech prawym nozdrzem 4 sekundy – wdech prawym nozdrzem 4 sekundy – zatrzymanie oddechu po wdechu (zatykając nozdrza) 8 sekund – wydech lewym nozdrzem 4 sekundy – wdech prawym i lewym nozdrzem 4 sekundy – zatrzymanie oddechu po wdechu (zatykając nozdrza) 8 sekund – wydech prawym i lewym nozdrzem 4 sekundy.

Tradycyjnie wykonuje się 3-7 powótrzeń powyższego cyklu (1 cykl to 3 oddechy).

Koncentracja:

Z wdechem skupiamy się na odczuciu (odczuciu, nie wyobrażeniu) wdychania (boskiej) energii / (boskiego) światła / wyższej świadomości etc., na zatrzymaniu oddechu po wdechu koncentrujemy się na doświadczeniu wchłonięcia, przyjęcia, zaabsorbowania tego, co nabraliśmy z wdechem, a na wydechu – skupiamy się na doświadczeniu oddania tego, czego nie byliśmy w stanie „przyjąć”.

Share This