Materiały powarsztatowe – Kłodzko

Proszę o pobranie/spisanie itp. technik, które są potrzebne, ponieważ tę stronę zawieszam w sieci tylko na czas do końca lutego.

1. Praktykowaliśmy głęboki relaks i uważność. O relaksie przeczytacie tutaj: http://maciejwielobob.pl/2014/09/relaks-medytacja-joga/

2. Czym jest uważność: http://maciejwielobob.pl/2014/11/czym-jest-uwaznosc/

3. 4 przeszkody dla uważności: http://maciejwielobob.pl/2015/09/4-przeszkody-dla-uwaznosci/

4. Zestaw pytań do zgłębiania powyższych przeszkód otrzymasz zapisując się na mój newsletter tutaj: http://maciejwielobob.pl/newsletter/

5. Krótkie wideo-wprowadzenie do medytacji, różnice między koncentracją a uważnością: https://www.youtube.com/watch?v=rSg4_CsmY78

6. 1-minutowe wideo-wyjaśnienie czym jest głęboki relaks: https://www.youtube.com/watch?v=lWVdqNxf7g8

7. 2 słowa na wideo o koncentracji i wizualizacji: https://www.youtube.com/watch?v=2nOPPlv6EXE

8. 2 słowa (pisemnie) o koncepcji umysłu w jodze: http://maciejwielobob.pl/2009/10/umysl-joga-zastosowania/

9. O wpatrywaniu się + opis techniki: http://maciejwielobob.pl/2010/12/trataka/

10. Koncentracja wzrokowa (trataka) z kreatywną wizualizacją: http://zwierciadlo.pl/2014/psychologia/medytacja-poprawia-zycie

11. 20 oddechów oczyszczających: http://maciejwielobob.pl/2012/06/pranajama-20-oddechow-oczyszczajacych/

12. Pranajama projekcyjna (uważność wysyłana wraz z oddechem w różne miejsca ciała) instrukcje: http://maciejwielobob.pl/2013/03/pranajama-projekcyjna/

13. Pranajama projekcyjna – nagranie mp3 do praktyki: http://maciejwielobob.pl/newsletter/medytacja-do-pobrania/

15. Medytacja miłującej dobroci / kultywowanie przyjaznego nastawienia: http://maciejwielobob.pl/2016/01/medytacja-milujacej-dobroci/

18. Medytacja do porzucania identyfikacji z ciałem i umysłem (przygotowawczy wariant tzw. amal) – opis poniżej.

Wyobraź sobie, że leżysz na środku dosyć dużego kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji jak faktycznie się ułożyłaś/eś się do tej praktyki. Nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa w stronę przeciwnej ściany. Staraj się nie tylko zwizualizować swoje ciało jak najwyraźniej w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia.

Gdy już poczujesz, że twoje wyobrażenie jest optymalnie wyraźne to zacznij sobie wyobrażać, że twoje ciało rośnie, by stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo nogi i głowa dotykają ścian po swoich stronach. Staraj się jednak, aby wyobrażenie ciała nie traciło na wyrazistości. Gdy pojawiają się jakieś myśli umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, gdy pojawiają się jakieś emocje – odkładaj je w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie ma doświadczenia „ja”, jest tylko Obecność.

Share This