Materiały powarsztatowe – medytacja, współczuciu i samoakceptacja (Stan Skupienia, Warszawa)

Dziękuję za wspólną praktykę na warsztacie, poniżej znajdziecie materiały! 🙂

Zamknięte grupa na FB, gdzie odpowiadam na pytania o medytację i okolice (zarówno dotyczy moich „świeckich” jak i „ezoterycznych” warsztatów/seminarium/odosobnień): https://www.facebook.com/groups/757727517686744/

Wprowadzenie do medytacji: http://maciejwielobob.pl/2014/11/wprowadzenie-do-medytacji/

Relaks:
O relaksie: http://maciejwielobob.pl/2014/09/relaks-medytacja-joga/
Nagranie prowadzonego przeze mnie relaksu: http://maciejwielobob.pl/2016/05/podcast-medytacja-uwaznosc-1/

Wieczorny medytacyjny rytuał oczyszczania umysłu: http://maciejwielobob.pl/2016/07/wieczorne-oczyszczanie-umyslu/

40 zasad: http://maciejwielobob.pl/2013/01/40-zasad-inayata-khana/

Pliki z introspekcją: zasady_introspekcja (pdf) oraz Introspekcja (pdf)

Widzenie dobrego w złym, złego w dobrym: http://maciejwielobob.pl/2015/04/widzenie-dobrego-w-zlym-a-zlego-w-dobrym/

Rozumienie poglądów innych jak swoich własnych: http://maciejwielobob.pl/2015/03/medytacja-poglady/

Praca ze swoimi przeżyciami na poziomie ciała: plik pdf

Ćwiczenie uważnej obecności: praca z pełną życzliwości i miłości uwagą – http://maciejwielobob.pl/2016/07/uwazna-obecnosc-medytacja/

Medytacja miłującej dobroci: http://maciejwielobob.pl/2016/01/medytacja-milujacej-dobroci/

Psychologia sufich: http://maciejwielobob.pl/2014/10/psychologia-sufizmu-medytacji/
(
do tego tylko robiłem bardzo bardzo subtelne nawiązanie, ale może kogoś zainteresuje szerszy kontekst)

Medytacyjne ćwiczenie w podejmowaniu decyzji: http://maciejwielobob.pl/2016/06/decyzje-medytacja-uwaznosc/

Praktyka porzucania swoich identyfikacji (amal) – poniżej

Połóż się i daj sobie chwilę czasu, by wejść w stan relaksu. Wyobraź sobie, że leżysz na środku dosyć dużego kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś(aś) się do tej praktyki. Prawy i lewy bok są równoległe do prawej i lewej ściany, nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa w stronę przeciwnej ściany. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia. Jeśli jest ci łatwo coś zwizualizować, możesz sobie wyobrażać swoje ciało jako swego rodzaju pięcioramienną gwiazdę, w którym to wyobrażeniu z głowy, dłoni i stóp promieniuje delikatne jasne (złote lub kremowe) światło.

Gdy już poczujesz, że twoje wyobrażenie jest optymalnie wyraźne, zacznij sobie wyobrażać, że twoje ciało rośnie, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo ręce, nogi i głowa dotykają różnych ścian. Staraj się jednak, aby wyobrażenie ciała nie traciło na wyrazistości.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

Share This