Materiały po wakacjach z jogą i uważnością

Zamknięta grupa na facebooku dla uczestników moich zajęć o medytacji – tutaj

Materiał od Agnieszki o masażu: plik pdf

10 sekwencji Ramaswamiego: https://wakacjevinyasakrama.wordpress.com/

Ważne zagadnienia o praktyce asan w moim ebooku o asanach

Relaks: (1) o relaksie (2) nagranie z relaksem

Koncentracja wzrokowa (1) o koncentracji wzrokowej (2) nagranie z ćwiczeniem wpatywania się

Koncentracja wzrokowa i kreatywna wizualizacja (1) opis ćwiczenia (2) nagranie z ćwiczeniem

20 oddechów oczyszczających – opis

Pranajama projekcyjna – opis

Pranajamy z trójkątami są opisane np. w moim ebooku o pranajamie (od strony 37)

Medytacja ze zmysłami – opis

Medytacja miłującej dobroci – opis

Technika pracy z przeżycia poprzez odczucia w ciele – opis (plik pdf)

Medytacja z porzucaniem identyfikacji (amal) – opis poniżej

Wyobraź sobie, że leżysz na środku dosyć dużego kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś(aś) się do tej praktyki. Nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa i być może też ramiona w stronę przeciwnej ściany. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia. Jeśli jest ci łatwo coś zwizualizować, możesz sobie wyobrażać swoje ciało jako swego rodzaju pięcioramienną gwiazdę, w którym to wyobrażeniu z głowy, dłoni i stóp promieniuje delikatne jasne (złote lub kremowe) światło.

Gdy już poczujesz, że twoje wyobrażenie jest optymalnie wyraźne, zacznij sobie wyobrażać, że twoje ciało rośnie, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo ręce, nogi i głowa dotykają różnych ścian. Staraj się jednak, aby wyobrażenie ciała nie traciło na wyrazistości.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

Share This