Materiały po wakacjach z jogą i uważnością (sierpień 2017)

Dziękuję za wspólną praktykę, poniżej znajdziecie materiały!

Na fb znajdziecie grupę, na której odpowiadam na pytania o medytacji (zarówno „świeckiej” jak i „ezoterycznej”), jak i wrzucam czasem jakieś myśli lub materiały, zachęcam do dołączenia: https://www.facebook.com/groups/757727517686744/

1. Relaks – nagranie: http://maciejwielobob.pl/2016/05/podcast-medytacja-uwaznosc-1/

2. Wieczorny rytuał oczyszczania umysłu: http://maciejwielobob.pl/2016/07/wieczorne-oczyszczanie-umyslu/

3. 20 oddechów oczyszczających: http://maciejwielobob.pl/2012/06/pranajama-20-oddechow-oczyszczajacych/

4. Medytacje chodzenia i chodzone: http://maciejwielobob.pl/2015/02/medytacja-chodzenia-medytacje-chodzone/

5. Pranajama projekcyjna (nagranie, w tekście jest też link do instrukcji): http://maciejwielobob.pl/2016/12/podcast-medytacja-uwaznosc-5/

6. Brahmari pranajama: strona 44 mojego ebooka o pranajamie: http://maciejwielobob.pl/ksiazki/pranajama-e-book/

7. Ogniskowanie przeżyć – praca z emocjami w ciele- plik pdf.

8. Poranny rytuał uważności: http://maciejwielobob.pl/2016/12/poranny-rytual-uwaznosci/

9. Medytacyjne ćwiczenie w podejmowaniu decyzji: http://maciejwielobob.pl/2016/06/decyzje-medytacja-uwaznosc/

10. Amal (opis poniżej)

* * *

Amal

Wyobraź sobie, że leżysz na środku dosyć dużego kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś(aś) się do tej praktyki. Nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa i być może też ramiona w stronę przeciwnej ściany. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia. Jeśli jest ci łatwo coś zwizualizować, możesz sobie wyobrażać swoje ciało jako swego rodzaju pięcioramienną gwiazdę, w którym to wyobrażeniu z głowy, dłoni i stóp promieniuje delikatne jasne (złote lub kremowe) światło.

Gdy już poczujesz, że twoje wyobrażenie jest optymalnie wyraźne, zacznij sobie wyobrażać, że twoje ciało rośnie, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo ręce, nogi i głowa dotykają różnych ścian.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

Share This