Materiały po zajęciach na GWSH

Dziękuję za wspólnie spędzony czas. Poniżej znajdziecie materiały, instrukcje do technik, podsumowanie zagadnień teoretycznych. W razie potrzeb kontaktujcie się ze mną na mail: maciek@maciejwielobob.pl. Także jeśli ktoś chciałby pogadać o zindywidualizowanej praktyce medytacji.
Na facebooku jest też zamknięta grupa dla uczestników moich warsztatów medytacji do zadawania pytań, możecie się dodać do niej tutaj. Pozdrawiam ciepło!

Tradycja jogi: http://maciejwielobob.pl/2015/12/tradycja-jogi-wprowadzenie/

Czym jest medytacja: http://maciejwielobob.pl/2014/11/wprowadzenie-do-medytacji/

Różne narzędzia/techniki na medytacyjnej ścieżce: http://maciejwielobob.pl/2015/07/medytacja-samorealizacja/

Medytacyjna umysłu w jodze: http://maciejwielobob.pl/2016/03/umysl-joga-medytacja/

O relaksie: http://maciejwielobob.pl/2014/09/relaks-medytacja-joga/

Nagranie z głębokim relaksem: http://maciejwielobob.pl/2016/05/podcast-medytacja-uwaznosc-1/

Koncentracja wzrokowa – opis: http://maciejwielobob.pl/2010/12/trataka/

Koncentracja wzrokowa – nagranie: http://maciejwielobob.pl/2016/06/podcast-medytacja-uwaznosc-2/

Koncentracja wzrokowa i kreatywna wizualizacja: http://maciejwielobob.pl/2016/02/medytacja-koncentracja-wizualizacja/

20 oddechów oczyszczających: http://maciejwielobob.pl/2012/06/pranajama-20-oddechow-oczyszczajacych/

Prajama pojekcyjna: http://maciejwielobob.pl/2013/03/pranajama-projekcyjna/

Pranajama projekcyjna (nagranie słabej jakości): http://maciejwielobob.pl/newsletter/medytacja-do-pobrania/

Medytacje chodzone: http://maciejwielobob.pl/2015/12/uwaznosc-mindfulness-spacer/

Liczenie oddechów: http://maciejwielobob.pl/2016/02/mindfulness-medytacja-liczenie-oddechow/

Medytacja miłującej dobroci: http://maciejwielobob.pl/2016/01/medytacja-milujacej-dobroci/

Praca z przeżyciami – ogniskowanie: plik pdf

40 zasad: http://maciejwielobob.pl/2013/01/40-zasad-inayata-khana/

Amal – porzucanie identyfikacji – opis poniżej.

Poniżej opisuję wariant w innej pozycji niż leżeliśmy – my leżeliśmy normalnie, tu jest opisany wariant, w którym się leży z ciałem ułożonym jak pięcioramienna gwiazda – nogi szeroko rozłożone, szerzej niż mata, ramiona ponad głową też szeroko rozłożone.

Wyobraź sobie, że leżysz na środku dosyć dużego kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś(aś) się do tej praktyki. Nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa i ramiona w stronę przeciwnej ściany. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia. Jeśli jest ci łatwo coś zwizualizować, możesz sobie wyobrażać swoje ciało jako swego rodzaju pięcioramienną gwiazdę, w którym to wyobrażeniu z głowy, dłoni i stóp promieniuje delikatne jasne (złote lub kremowe) światło.

Gdy już poczujesz, że twoje wyobrażenie jest optymalnie wyraźne, zacznij sobie wyobrażać, że twoje ciało rośnie, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo ręce, nogi i głowa dotykają różnych ścian. Staraj się jednak, aby wyobrażenie ciała nie traciło na wyrazistości.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

Share This