Warsztaty „Medytacja i emocje” w Kłodzku – materiały

Poniżej podrzucam materiały powarsztatowe 🙂 Zawieszam je tutaj do końca czerwca.

W razie potrzeb zapraszam też na zamkniętą grupę na facebooku dla uczestników moich warsztatów medytacji do zadawania pytań, link tutaj: https://www.facebook.com/groups/757727517686744/

1. O relaksie: http://maciejwielobob.pl/2014/09/relaks-medytacja-joga/
Nagranie relaksu, prowadzonego przeze mnie: http://maciejwielobob.pl/2016/05/podcast-medytacja-uwaznosc-1/

2. 4 przeszkody dla uważności: http://maciejwielobob.pl/2015/09/4-przeszkody-dla-uwaznosci/

3. Zestaw pytań do zgłębiania powyższych przeszkód otrzymasz zapisując się na mój newsletter tutaj: http://maciejwielobob.pl/newsletter/

4. 20 oddechów oczyszczających: http://maciejwielobob.pl/2012/06/pranajama-20-oddechow-oczyszczajacych/

5. Medytacja miłującej dobroci/kultywowanie przyjaznego nastawienia: http://maciejwielobob.pl/2016/01/medytacja-milujacej-dobroci/

6. Praca z przeżyciami, problemami poprzez świadomość jak rezonują w ciele (focusing/ogniskowanie) – materiał do pobrania tutaj w pliku pdf.

7. Uważność oddechu: http://maciejwielobob.pl/2016/02/medytacja-uwaznosc-oddechu/
Łączyliśmy z techniką powtarzania myśli wraz z oddechem, skupialiśmy się na sentencji
WYDECH Oddaję wszystko, co mam
WDECH Przyjmuję wszystko, co jest mi dane

8. Amal – rozpuszczanie identyfikacji

Wyobraź sobie, że leżysz na środku dosyć dużego kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś(aś) się do tej praktyki. Nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa i ramiona w stronę przeciwnej ściany. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia. Jeśli jest ci łatwo coś zwizualizować, możesz sobie wyobrażać swoje ciało jako swego rodzaju pięcioramienną gwiazdę, w którym to wyobrażeniu z głowy, dłoni i stóp promieniuje delikatne jasne (złote lub kremowe) światło.

Gdy już poczujesz, że twoje wyobrażenie jest optymalnie wyraźne, zacznij sobie wyobrażać, że twoje ciało rośnie, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo ręce, nogi i głowa dotykają różnych ścian. Staraj się jednak, aby wyobrażenie ciała nie traciło na wyrazistości.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

Share This