Materiały pozjazdowe – Ajurweda, GWSH, III edycja gr. 2 (zajęcia II i III)

Dziękuję za wspólną praktykę 🙂

Paimiętajcie, żeby kontaktować się w razie potrzeb ze mną.

Relaks – nagranie: http://maciejwielobob.pl/2016/05/podcast-medytacja-uwaznosc-1/

Artykuł Grażynki o relaksie: http://joga-abc.pl/zmagania-z-savasana-w-trzech-odslonach-z-epilogiem-grazyna-kotlorz/

Wieczorny rytuał oczyszczania umysłu: http://maciejwielobob.pl/2016/07/wieczorne-oczyszczanie-umyslu/

3 pola służby: http://maciejwielobob.pl/2017/01/sluzba/

Poranny rytuał uważności: http://maciejwielobob.pl/2016/12/poranny-rytual-uwaznosci/

20 oddechów oczyszczających: http://maciejwielobob.pl/2012/06/pranajama-20-oddechow-oczyszczajacych/

Praca z przeżyciami na poziomie ciała (pytania do poszczególnych etapów i dodatkowe materiały): plik pdf

Medytacja miłującej dobroci: http://maciejwielobob.pl/2016/01/medytacja-milujacej-dobroci/

3 aspekty oddechu i rodzaje pranajamy: http://maciejwielobob.pl/2016/10/oddech-pranajama-medytacja/

Pranajama projekcyjna (nagranie): http://maciejwielobob.pl/2016/12/podcast-medytacja-uwaznosc-5/

Kasab (pranajama z abstrakcyjnym przedmiotem koncentracji) – opis poniżej

Mudry do pranajamy: https://www.youtube.com/watch?v=PSYE7HRBYIo

Medytacyjne ćwiczenie w podejmowaniu decyzji: http://maciejwielobob.pl/2016/06/decyzje-medytacja-uwaznosc/

Amal (samadhi) – praktyka deidentyfikacji (opis poniżej)

Kasab

Ważna uwaga na początek:

Nie praktykuj ten pranajamy na siłę. Dla wielu osób podany rytm oddechu jest zbyt forsowny, praca na siłę z oddechem może niekorzystnie wpływać m.in. na układ nerwowy.

Rytm i kierunek oddychania:

Wdech lewym nozdrzem 4 sekundy – zatrzymanie oddechu po wdechu 8 sekund (zatykając oba nozdrza) – wydech prawym nozdrzem 4 sekundy – wdech prawym nozdrzem 4 sekundy – zatrzymanie oddechu po wdechu (zatykając nozdrza) 8 sekund – wydech lewym nozdrzem 4 sekundy – wdech prawym i lewym nozdrzem 4 sekundy – zatrzymanie oddechu po wdechu (zatykając nozdrza) 8 sekund – wydech prawym i lewym nozdrzem 4 sekundy.

Tradycyjnie wykonuje się 3-7 powótrzeń powyższego cyklu (1 cykl to 3 oddechy).

Koncentracja:

Z wdechem skupiamy się na odczuciu (odczuciu, nie wyobrażeniu) wdychania (boskiej) energii / (boskiego) światła / wyższej świadomości etc., na zatrzymaniu oddechu po wdechu koncentrujemy się na doświadczeniu wchłonięcia, przyjęcia, zaabsorbowania tego, co nabraliśmy z wdechem, a na wydechu – skupiamy się na doświadczeniu oddania tego, czego nie byliśmy w stanie „przyjąć”.

Amal

Połóż się i daj sobie chwilę czasu, by wejść w stan relaksu. Wyobraź sobie, że leżysz na środku dosyć dużego kwadratowego pomieszczenia w dokładnie takiej samej pozycji, jak faktycznie ułożyłeś(aś) się do tej praktyki. Prawy i lewy bok są równoległe do prawej i lewej ściany, nogi wskazują w stronę jednej ściany, a może nawet jej rogów, głowa w stronę przeciwnej ściany. Staraj się nie tylko jak najwyraźniej zwizualizować swoje ciało w tym pomieszczeniu, ale też poczuć, że samotnie leżysz na środku tego właśnie pomieszczenia. Jeśli jest ci łatwo coś zwizualizować, możesz sobie wyobrażać swoje ciało jako swego rodzaju pięcioramienną gwiazdę, w którym to wyobrażeniu z głowy, dłoni i stóp promieniuje delikatne jasne (złote lub kremowe) światło.

Gdy już poczujesz, że twoje wyobrażenie jest optymalnie wyraźne, zacznij sobie wyobrażać, że twoje ciało rośnie, aby stopniowo wypełnić całe pomieszczenie. Docelowo ręce, nogi i głowa dotykają różnych ścian. Staraj się jednak, aby wyobrażenie ciała nie traciło na wyrazistości.

Gdy pojawiają się jakieś myśli, umieszczaj je w centrum ściany po prawej stronie, natomiast emocje odkładaj w centrum ściany po lewej stronie. Być może dotrzesz do punktu, w którym nie będziesz się identyfikować ani z ciałem, ani z emocjami, ani z umysłem — nie będzie wtedy doświadczenia „ja”, będzie tylko Obecność.

 

Share This