Oczywiście nie ma co ukrywać, że ustawienie ciała nie jest najistotniejszym elementem medytacji, ale niewłaściwa postawa i niewygodna pozycja mogą skutecznie zepsuć praktykę ze względu na napięcie lub ból w plecach, biodrach czy kolanach.

Jak zatem siadać do medytacji?

1. Nie musisz siedzieć na poduszce medytacyjnej na podłodze, siedzenie na krześle też jest ok i nic nie ujmuje medytacji.

2. Pozycja musi być stabilna i wolna od napięcia. Nie wkładaj w nią nadmiernego wysiłku, ale też niech ciało nie będzie nadmiernie rozluźnione i zapadnięte. Niech pozycja będzie po prostu neutralna.

3. Kręgosłup powinien być ustawiony w swoim naturalnym/neutralnym ułożeniu, z zachowaniem swoich łuków (lordoz i kifoz). By dowiedzieć się czy prawidłowo siedzisz, sprawdź czy odcinek lędźwiowy Twoich pleców jest lekko wklęsły.

4. Kluczem do sukcesu w pozycji medytacyjnej jest odpowiednie ustawienie podstawy (pośladków) – takie „rozsadzenie pośladków”, by tułów mógł pozostać wyprostowany, a obręcz barkowa rozluźniona. Poeksperymentuj, by znaleźć odpowiednią pracę.

5. Jeśli możesz, nie opieraj się o ścianę lub oparcie krzesła. Jeśli jednak to niemożliwe to przysuń pośladki możliwie najbliżej tego, o co się bedziesz opierać, aby się nie garbić.

Powodzenia!

Zapisz się na newsletter

Zapisz się na newsletter

Pozostań w kontakcie ze mną i zapisz się na mój newsletter, którym wysyłam użyteczne materiały o głębi tradycyjnej jogi i medytacji oraz informacje o moich aktualnych inicjatywach. Po zapisaniu się i potwierdzeniu zapisu otrzymasz też dostęp do bazy z materiałami, m.in. moją pierwszą książką "Terapia jogą" w pliku pdf.

You have Successfully Subscribed!

Share This