Moje credo: 4 myśli o nauczycielu medytacji (i jogi też)

Są 4 zasady, o których warto by pamiętali nauczyciele medytacji (i jogi też).

1.

Ibn Arabi powiedział: „Ludzie myślą, że nauczyciel powinien dokonywać cudów i manifestować oświecenie. W rzeczywistości, powinien on jedynie posiadać wszystko to, co potrzebne jest uczniowi”.

Nauczyciel nie ma być supermenem, nie musi też być przystojny czy spełniać czyiś oczekiwań. Ma posiadać to, co potrzebne jest uczniowi i gdy jest potrzeba, podzielić się tym.

2.

Nauczyciel to nie pozycja w hierarchii, tylko funkcja. Funkcja oparta na służbie innym. To nauczyciel służy uczniom, nie odwrotnie.

3.

Nauczyciel nie może odmówić nauczania, gdy uczeń przychodzi w potrzebie (choć oczywiście formę nauczania musi dobrać do ucznia i niekoniecznie będzie to forma, której oczekuje uczeń).

4.

Nauczyciel musi być spójny z przedmiotem swojego nauczania. Wiem, że nie wszyscy podzielają to zdanie, ale wg mnie etyczność nauczyciela jest sprawą kluczową, dopiero później cała reszta.

Newsletter

Jeśli chcesz pozostawać w kontakcie ze mną i otrzymać bezpłatnie moją pierwszą książkę „Terapia jogą” w pliku pdf oraz ciekawy materiał o uważności, zapisz się na mój newsletter, klikając poniższy przycisk.

Skomentuj ...

*