O byciu uczniem – historyjka z mojej praktyki nauczycielskiej

W moich rozmowach z uczniami wraca regularnie wątek niezadowolenia ze swojej wytrwałości, systematyczności itp. Zawsze opowiadam wtedy historyjkę z mojego życia, która utkwiła mi w pamięci, pomimo, że zdarzyła się – jeśli się nie mylę – w 2011 roku.

Maciej Wielobób - joga i medytacja

Otóż na jednym z prowadzonych przeze mnie spotkań medytacyjnych opowiadałem o swojej (wyboistej, a jakże!) drodze praktyki, o sobie jako uczniu i skonkludowałem moją wypowiedź słowami: „I cóż, jak sami widzicie nie byłem zbyt stabilnym uczniem…”

Po chwili ciszy jedna z obecnych osób, dziś już nie pamiętam kto, powiedziała: „Ale wiesz, Maćku, stabilność nie jest cechą ucznia…” 😉

I jakoś tak ta historia ze mną została i opowiadając ją przypominam, że powinniśmy się starać oczywiście z całych sił, ale jak coś nam nie wyjdzie to nie wkręcajmy się w poczucie winy – praktyka nie została stworzona do samobiczowania!

Newsletter

Jeśli chcesz pozostawać w kontakcie ze mną i otrzymać bezpłatnie moją pierwszą książkę „Terapia jogą” w pliku pdf oraz ciekawy materiał o uważności, zapisz się na mój newsletter, klikając poniższy przycisk.

Skomentuj ...

*